Освітня програма “Професійна освіта. Зварювання”
Для вступу потрібні наступні сертифікати ЗНО: українська мова, математика, історія України.
Актуальність спеціальності
Ринок праці, що інтенсивно формується, висуває нові вимоги до змісту процесу підготовки спеціалістів-зварювальників. Сьогодні потрібен робітник “нового типу” – професійно i соціально-мобільний, такий, що має глибокі професійні знання з інтегрованих професій, володіє економічними i правовими знаннями, основами наукової організації праці i культури виробництва, здатний до технічної та соціальної творчості, готовий до роботи при різних формах організації праці i виробництва в умовах конкуренції.
Елітарність навчання
за спеціальністю забезпечується, коли значна увага приділяється індивідуальній підготовці студентів. У цьому випадку студент навчається за індивідуальним планом. Оскільки спеціальність “Технологія і обладнання зварювального виробництва” може забезпечувати підготовку спеціалістів широкого профілю (наприклад, технолог, педагог, дослідник), ця концепція, її документи та навчальний план з профілю навчання інженера-педагога з наступною його деталізацією у відповідності до обраної студентом спеціальності.
При комплексному підході до підготовки інженера-педагога реалізується три системи безперервної підготовки:
- загально-технічна та спеціальна з метою формування знань, умінь, навичок, необхідних для освоєння передових технологій зварювання, наплавлення, напилення, навчання операторів практичному, раціональному використанню нових технологій;
- комп’ютерна для отримання знань та навичок при роботі з ЕОТ в діалоговому режимі як користувача, у тому числі, коли ЕОТ підключені до різних систем та мереж;
- гуманітарне i психолого-педагогічне виховання, у тому числі навчання іноземній мові.
Інжинірингове навчання
забезпечується комплексом фундаментальних, загально-технічних, педагогічних, соціальних дисциплін з метою формування знань раціональних технологій. Важливим є формування умінь на сучасному правовому рівні уміння здійснювати ділові контакти з операторами, які навчаються, адміністрацією підприємства та організацій, для яких виконуються технологічні, педагогічні та інші види po6iт.
Вимоги до підготовленості абітурієнтів у вигляді системи знань, умінь i навичок, на основі яких буде здійснюватись засвоєння змісту навчання у вищому навчальному закладі; психологічні властивості та якості особи як такі, що протипоказані для обраної професійної діяльності.
Спеціаліст даного профілю повинен вміти:
- з позицій моральних принципів та загальнолюдських ідеалів аналізувати соціально-економічні явища та процеси що відбуваються у суспільстві;
- вільно володіти державною мовою, грамотно, усно та письмово висловлювати свої думки;
- логічно мислити та відстоювати свою точку зору, володіти розвиненими організаційними здібностями та виховними вміннями, орієнтуватися у питаннях виробничої праці, тощо;
- вирішувати проблеми та формулювати задачі, пов’язані з реалізацією професійних функцій: бути здатним до проектно-аналітичної діяльності в професійної сфері; на основі знань принципів системного аналізу вміти поставити мету i сформулювати задачу, що пов’язані з реалізацією професійних функції, вміти використовувати для їх рішення методи вивчених ним наук.
- на основі глибокого розуміння суті та соціальної значимості своєї майбутньої професії, та освіти взагалі, як особливої сфери діяльності, що забезпечує трансляцію знань та культури від покоління до покоління, вміти розбиратись в основних проблемах наукових та навчальних дисциплін, пов’язаних з конкретною сферою його діяльності;
- розпізнавати актуальні проблеми педагогічної науки та знаходити шляхи їх вирішення;
- проектувати та розраховувати системи, вузли, деталі, технологічне оснащення, володіти методами технологічного та організаційно-економічного проектування у зварювальному виробництві на основі знань атомно-кристалічної будови;
- визначати фактори, що впливають на зварюваність металів та їх сплавів;
- на основі знань фізико-хімічних процесів зварювання вміти розраховувати теплові процеси, обирати джерела енергії, визначати направлення та інтенсивність металургійних процесів та процесів в різних ділянках зварних з’єднань. Прогнозувати технологічну міцність зварних з’єднань.
Обов’язки:
1. Педагогічна функція:
- конструювання змісту навчального матеріалу з навчальної дисципліни;
- розробка технології навчання;
- підготовка технічних та дидактичних матеріалів;
- підготовка засобів контролю засвоєння навчального матеріалу;
- формування професійних умінь та навичок.
2. Організаційна виробнича функція:
- організація управління діяльністю суб’єктів навчального процесу;
- вивчення питань охорони праці та уміння застосовувати отримання знання у виробничих умовах.
3. Технологічна виробнича функція:
- обрання та реалізація технології управління навчальною та професійно-педагогічною діяльністю;
- використання різних методів спілкування при управлінні соціальними системами та їх функціонуванні.
4. Дослідницька виробнича функція:
- визначати структуру системи та взаємозв’язок її елементів;
- оцінювати системи, використовуючи якісні методи системного аналізу;
- прогнозування, аналіз результатів управління та його корекція.
5. Виховна виробнича функція:
- налагодження вертикальних та горизонтальних стосунків у навчально-педагогічних та учнівських колективах.
- Термін навчання:
4 роки: теоретичне навчання за програмою підготовки бакалавра за фахом “Професійне навчання. Технологія і обладнання зварювального виробництва”, навчальна, виробнича і педагогічна практика, складання державних іспитів;
5-й рік: теоретичне навчання за програмою підготовки фахівця або магістра за фахом «Професійне навчання. Технологія і обладнання зварювального виробництва», педагогічна і переддипломна практика, дипломне проектування, захист дипломного проекту (роботи)/магістерської роботи.
Працевлаштування:
Наша кафедра і академія в цілому сприяє працевлаштуванню. Наші випускники працюють викладачами, інженерами, управлінцями, різного рівня у багатьох навчальних закладах і підприємствах, як Харкова і області, так і України в цілому.
- Українська
- Русский